U kijkt nu naar de cache versie van het boekverslag : Mvr. Badisco, Mvr. Vanlauwe, Mvr. Reynart, Mvr. Hiroux - Expressiedagen Te Bredene 5jgz Mmi Kortemark Ingezonden Door:.
Deze versie komt van http://www.scholieren.be/huiswerk/show_stuk.php?id=1296 en is laatst upgedate op Onbekend.
De taal ervan is Overig en het aantal woorden bedraagt 446 woorden.

Met de leerlingen van het 5de Jeugd –en gehandicaptenzorg trokken we voor 2 dagen en half met de schoolbus naar Bredene.

Bestemming: “HORIZON”. Waar onze expressiedagen plaatsgrepen.



De eerste dag werd iedereen aangezet tot een heuse wandeling.

Onze 4 begeleiders (Mvr. Badisco, Mvr. Vanlauwe, Mvr. Reynart, Mvr. Hiroux) hadden een activiteit gepland die doorging in één van de omliggende dorpjes van Bredene. Elke clan kreeg een mapje met aanwijzingen en vragen die moesten uitgevoerd worden. Als deze allemaal juist werden uitgevoerd verkreeg men de verblijfplaats als resultaat. Dit zou heel leuk geweest zijn moest het zonnetje ons wat meer tevreden stellen.



Bij het aankomen in ‘Bredunia’, kregen de piraten een warm onthaal dat werd bekostigd met een hapje en een drankje. Na de kennismaking van de verschillende ruimtes en het installeren op de slaapkamers was er een warme maaltijd voorzien in de kombuis.

Na dit heerlijke avondmaal en onze rondgevulde buikjes was er opnieuw een activiteit voorzien. Deze keer was het een spel genaamd ‘Strijd op zee’ een massaspel dat gespeeld werd in de duinen.

Deze activiteit was een voorbereiding op de piraten hun eigen presentatie. Elke clan moest een spel voorbereiden met opgelegd materiaal voor 3 andere clans die schriftelijk werden neergepend op een activiteitenfiche. Doorheen de avond kwamen alle clans aan bod om hun activiteit voor te stellen en daarna ook te evalueren.

Na een geslaagde dag pende we nog vlug in het logboek wat deze dag ons gebracht had en wat we er van vonden.



Voor de tweede dag was echter een ander programma voorzien,

het zou een muzikale dag worden.

Met een korte intro, opgevoerd door Gringo en Carlos, werd het startsein gegeven. De volledige groep werd verdeeld in 2 aparte groepen die elk ongeveer 45 minuten gingen zingen ofwel muzikale bewegingen leren. Na dit werden er opnieuw groepen gevormd, maar deze keer aan de hand van interesse en vaardigheden. Er waren 5 verschillende groepen

(bv. dans, orkest,..) die elk voor het avondeten hun voorbereidde presentatie gingen tonen aan de hele groep.

Na deze boeiende ervaring was het tijd voor de schattenjacht, waar iedere piraat elk afzonderlijk zijn act die hij/zij thuis had voorbereid moest tonen. Met hulp van Chantalleke en (…) werd het een schitterende avond om niet te vergeten.

Opnieuw na een vermoeiende dag vol muziek en dans kwamen pen en papier weer boven om het resultaat en de ervaringen van ook deze tweede dag neer te pennen in het logboek.



De derde dag was aangebroken met het einde in zicht. Om er nog wat plezier in te houden werd een soort van Cluedo gespeeld ‘Moord aan boord’ heette het spel.

Tot slot werd het piratenlied gezongen, waarna we weer huiswaarts keerden.
Andere boeken van deze auteur:


Home - Contact - Over - ZoekBoekverslag op uw site - Onze Boekverslagen - Boekverslag toevoegen